عمل جراحی لاغری و خطرات احتمالی آن
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با عمل جراحی لاغری و تمامی خطراتی که ممکن است داشته باشد آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاربردی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آیا عمل جراحی لاغری خطر دارد؟

اضافه وزن و چاقی علاوه بر اینکه دلیل عمده ی بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان و سکته ی مغزی است. همچنین تأثیر بسزایی نیز در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد. به عبارت دیگر چاقی می تواند باعث آسیب های روحی از جمله افسردگی و انزوا طلبی شود. این تأثیرات خطرناک دانشمندان و جراحان را به فکر چاره ای برای درمان این عارضه انداخت.رژیم غذایی و ورزش قدیمی ترین روش های درمان چاقی هستند که دوره ی درمان بسیار طولانی داشته و در اکثر موارد نتیجه ی مطلوبی نخواهند داشت.

حدود ۲۰ سال پیش جراحی های لاغری پا به عرصه نهادند اما به دلیل نوظهور بودن خطرات فراوانی برای سلامت بیمار داشتند. هیچ اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی قبل و بایدها و نبایدها به بیمار داده نمیشد لذا او از سرنوشت خود پس از جراحی خبری نداشت.پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک بشر آمده است و روش های جدید لاغری با جدیدترین متدها و برنامه ریزی های دقیق زیر نظر پزشکان و جراحان مجرب منجی زندگی بسیاری از افراد دنیا شده اند.

عمل لاغری چیست؟

جراحی لاغری عبارت است از روشی به منظور کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش اشتهای افراد دارای اضافه وزن. در حال حاضر مؤثرترین روش جهت کاهش وزن و کنترل بیماری های مرتبط با اضافه وزن جراحی لاغری است. جراحی لاغری انواع مختلفی از جمله بای پس معده، اسلیو معده، تا کردن معده و … دارد و همانطور که گفته شد پزشک متناسب با شرایط هر فرد بهترین روش را به او پیشنهاد می دهد.ترس از جراحی لاغری به دلیل شایعات متداول در مورد این روش کاملاً طبیعی است. اما این ترس به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. امروزه این نوع جراحی بسیار کم خطرتر از روش های قدیمی بوده و نسبت به آن ها کمتر تهاجمی هستند.

همچنین درمورد مزایای جراحی لاغری نیز بیشتر بدانید.

مزایای عمل لاغری

  • کاهش نیاز یا عدم نیاز به داروهای بیماری های مرتبط(طبق تحقیقات انجام شده افراد دیابتی که عمل جراحی لاغری انجام داده اند پس از عمل نیاز به انسولین بسیار کمتری خواهند داشت)
  • افزایش علاقه به حضور در اجتماع و گروه های مختلف ورزشی، هنری و…
  • افزایش اعتماد به نفس و انرژی
  • کاهش احساس گرسنگی و کاهش اشتها
  • بهبود بیماری های مرتبط با چاقی

همچنین همه چیز را درمورد سندروم دامپینگ بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی لاغری و خطرات احتمال که ممکن است داشته باشد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تحقیق کردن باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید و هیچ گاه دچار پشیمانی نشوید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/





:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: